Walczymy o Twoje pieniądze mówiąc monopoliście: NIE!

Kontrowersyjna sytuacja na rynku ubezpieczeń i odszkodowań obliguje nas, jako firmę, która występuje w imieniu swoich klientów i do której mają oni pełne zaufanie, do głębokiej analizy i zajęcia stanowiska wobec niedorzeczności, jakie proponuje jedno z największych towarzystw ubezpieczeniowych. Według decyzji PZU, od 1 lipca br. każda naprawa pojazdu poddanego szkodzie komunikacyjnej winna odbyć się w zakładzie partnerskim, a wszelkie koszty zostaną pokryte tylko według określonego przez nie same cennika. Kolejnym ciosem będzie wymóg holowania lub wynajmu samochodu zastępczego z partnerskiej wypożyczalni. Niestety, jak obserwujemy, stawki kosztów naprawy, holowania i wynajmu samochodu zastępczego są znacznie zaniżone i nie przekładają się na stawki rynku lokalnego. Tak zwana, pięknie brzmiąca optymalizacja stawek, nie ma absolutnie żadnego odniesienia do konkretnych rejonów działania.

Monopol na serwis

A co w sytuacji, gdy klient ma już swój wybrany, zaufany, niezależnie działający serwis, niebędący partnerem ubezpieczyciela? Taki, który stawia na najwyższą jakość usług i dla którego priorytetem jest holowanie i naprawa uszkodzonego pojazdu z zachowaniem najwyższych standardów, jakich oczekuje klient? Stawki optymalizowane to, jak się okazuje, często 1/3 stawek lokalnych i nie ma możliwości, by rzetelna usługa została wykonana w takim zakresie. Co za tym idzie, ubezpieczyciel pokryje odszkodowanie tylko do kwoty, jaką gwarantują mu wyliczenia i umowy z serwisami partnerskimi, czyli w większości wypadków będą one zaniżone do niezbędnego minimum, z założeniem minimalnych nakładów na usługę i najtańsze podzespoły. W tej sytuacji klient będzie postawiony przed koniecznością dopłaty do usługi wykonanej w serwisie niezależnym lub przystąpienia do batalii sądowej mającej na celu wywalczenie właściwie wyliczonego odszkodowania. Przedstawiona sytuacja dotyczy PZU, mającego obecnie 30%-owy udział w rynku ubezpieczeń, ale obawiamy się, że tą niekorzystną dla klienta drogą podążą kolejne firmy, które tym samym będą działały na jeszcze większą niekorzyść osób już i tak poszkodowanych w kolizjach czy wypadkach.

Klient to nie marionetka

Firma BLSautogaleria od lat dokłada wszelkich starań, by kosztorysy naprawy uszkodzonego pojazdu miały realne odniesienie zarówno do jakości i cen montowanych podzespołów jak i naszych usług. Naszym priorytetem jest zatem takie działanie w imieniu naszego klienta, by uzyskał on rzetelnie naliczone odszkodowanie, uwzględniające realne stawki lokalne. Szczycimy się zaufaniem klientów korzystających z naszych usług i nie wyobrażamy sobie, by poszkodowany zmuszany był do akceptowania absurdalnych zapisów i traktowany jak marionetka przez likwidatora szkody. Stoimy na stanowisku, że każdy powinien mieć zagwarantowaną możliwość wyboru właściwego serwisu, a ten mógł wykonać usługę likwidacji szkody w oparciu o bieżące ceny rynku lokalnego.

Zanim wypłacimy, poradź sobie sam

Warto również zwrócić uwagę na wiążący się z nowymi zapisami sam fakt wypożyczenia pojazdu zastępczego z wypożyczalni partnerskiej oraz konieczność szybkiego zakupu pojazdu przy szkodzie całkowitej. Optymalizowana, dumpingowa stawka wypożyczenia samochodu, to tylko kuszący wierzchołek góry lodowej. Zaniżona stawka, niemająca realnego przełożenia na rynek lokalny, musi przecież zostać pokryta w taki sposób, by usługodawca nie ponosił kosztów własnych. Zatem przy zwrocie auta poszukiwana jest jakakolwiek ryska, która pozwoli obciążyć klienta, nawet do wysokości kilku tysięcy. To na klienta przenoszone jest ryzyko, czego często nie jest świadomy. Poza tym okres wynajmu jest ściśle określony wiążącymi ubezpieczyciela i serwisy partnerskie umowami, a nie faktycznym czasem naprawy pojazdu lub czasem potrzebnym na zakup nowego. A jako bez znaczenia jawi się fakt wypłaty odszkodowania dopiero po kilku tygodniach.

Tego typu przekłamania i niekorzystne działania firm ubezpieczeniowych, które wymuszają na podmiocie poszkodowanym, co za tym idzie słabszym, akceptację dyktowanych warunków, stawiają w niekorzystnym świetle działanie wszelkich serwisów niezależnych. Nie tylko ograniczają swobodę ich wyboru, ale też w większości wiążą ręce przedsiębiorcom ograniczając dostęp do rynku. Aby sprostać stawkom zoptymalizowanym zakład musiałby znacznie obniżyć jakość oferowanych usług i korzystać z czasem bezwartościowych zamienników podzespołów, których cena zmieści się w kosztorysach serwisów partnerskich. Bo tylko w ten sposób kalkulacja szkody opłaci się firmom ubezpieczeniowym, które łaskawie zwrócą klientowi zaniżone do minimum odszkodowanie.

Firma BLS, mając na uwadze przeciwdziałanie podobnym niekorzystnym dla klienta praktykom, jak te wymienione powyżej, a także zwalczanie nieuczciwej konkurencji, kompleksowo zajmuje się dochodzeniem odszkodowań komunikacyjnych i majątkowych:

– holujemy pojazdy z miejsca wypadku,

– naprawiamy pojazdy we własnym serwisie blacharsko – lakierniczym z zachowaniem najwyższych standardów podzespołów i wykonanej usługi,

– wynajmujemy samochody zastępcze na pełny, a nie szacunkowy czas naprawy lub do momentu zakupu nowego pojazdu,

– reprezentujemy klienta w całym procesie dochodzenia odszkodowania, dbając o wypłatę rzetelnie naliczonych kwot, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wstępujemy na drogę sądową zapewniając wypłatę pełnego odszkodowania i wsparcie wykwalifikowanych ekspertów.